Torsdag den 10 juli 

 

 



Tavla på Lars Lerin-museet

 

Vi startade klockan 10 och körde nedcabbat då det var så varmt, 25 grader. I Mellerud stannade vi till och handlade lite på Coop.  Vi svängde in till Säljebyn där Birgit lämnade lite grejer och släppte ut katten.

I Karlstad lyckades vi hitta till Sandgrund med GPS:ns hjälp även om vi körde fel några gånger. Vi såg på Lars Lerins tavelutställning och fortsatte sedan norrut mot Filipstad.

 



 

 

Under resan tog vi en liten paus och köpte glass. Solen gassade på oss hela dagen och det var 27 grader. Tjugo i sju var vi framme vid vårt hotell, Kung Gösta.

Efter att vi checkat in och burit in vårt bagage gick vi till Cirkel K och köpte lite ätbart. Vi var trötta men tog en promenad i omgivningarna innan vi la oss vid tio-tiden. I dag har vi kört 40 mil.


 

 

Fredag 11 juli




 

 

 

 


I Åsarna stannade vi och åt

 

 

 

Vi åt frukost vid niotiden och klockan tio gav vi oss iväg mot Östersund. Vädret var strålande, ja, nästan för bra, 27 grader och det kändes efter en hel dag. I Åsarna stannade vi och åt vid 14-tiden. Åsarna är känt för sina skidhjältar med bland annat Wassberg och Ottosson.

 

 

 

 


Tavla på Thomas Wassberg

 

 

 Bilens GPS hittade inte adressen till Dream Camp så vi fick lit på Birgits mobil. Vi körde fel när vi passerat Östersund och blev tvungna att vända. Med Birgits telefon med karta hittade vi till Föllinge där vi tankade. Vi hade då en kvarts tank kvar.

Vi handlade lite mat i en liten Tempobutik och köpte bland annat yoghurt och bananer.

 

 

 


Centrum i Föllinge

 

 

 

 


Vi handlade mat i en liten Tempobutik

 

 

 

 


Framme vid Dream Camp

 

Vi körde efter Birgits mobil och hamnade på en grusväg som vi körde otaliga kilometer innan vi kom till en bättre väg. Halv sju var vi framme på Dream Camp och vår stuga.

 Stugvärden tog emot oss innan vi packade in våra grejer. Vi tog en kort promenad innan vi åt kvällsmat. I dag har vi kört 42,6 mil.

 Vi bäddade med medhavda sängkläder och la oss halv tio och jag somnade direkt.

 

 

 


Vårt boende på Dream Camp

 

 

 

 

 


Vi tog en kort promenad