Egypten

Frukost i matsalen

Josefin postar vykort

Lunch vid polen

Efter maten beställde vi en taxi i receptionen och betalade. Taxin kom, en vanlig Peugeot kombi. Gustavssons var kvar på stranden.

Taxin var ruffig, inget verkade att fungera utom tutan och det var inget som tydde på att det var en taxi. Säkerhetsbältena fungerade inte, ingen vev till rutan på passagerarsidan, hastighetsmätaren fungerade inte och när föraren skulle justera backspegeln fick han den i handen.

Vi blev körde till en släkting till föraren och där blev vi tvungna att gå in i affären och höll på att aldrig komma ut. Vi kom ut med löftet om att vi skulle komma tillbaka senare.

Vi gick runt i Hurgada och en kille drog oss med från affär till affär men vi handlade inget.

I en affär som vi kom in i stängde innehavaren dörren, låste och drog för draperiet för att sedan visa oss allt i hela affären.

Vi tog en minibuss tillbaka till Magawish och det var ett äventyr då hela bussen var full av egyptier som vi satt inklämda mellan.

Det fanns allt möjligt i kak och efterrättsväg att äta men vi vågade inte smaka då vi var rädda för magsjuka,

Entrén till Magawish som var bevakad av vakter.

Sista kvällen i Magawish och vi åt en god middag

Tisdag 7. Efter frukost packade vi och låg sedan på stranden under förmiddagen.

I väntan på att få åka iväg.

På flygplatsen
Strax efter klockan åtta på kvällen landade vi på Landvetter och Manfred mötte oss med skolbussen.

Vi var hemma klockan elva på kvällen, trötta och nöjda med resan.