När Ninja gick i 5:an i Rännelanda skola och hade skolfest med godis och dans skulle jag hämta henne efteråt. Då kom frånga från Ruben som var hennes lärare om jag ville  åka med på skolresa.
Jag var lite tveksam men var lätt att övertala.

Resan var för 5:an & 6:an i Rännelanda skola och Ingemar Grund körde bussen.
 

 

 

 

Första stoppet var i Norge där vi åt och sträckte på benen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Vi stannade och såg på en kyrka.

 

 

 


Bredvid kyrkan fanns en gammal stuga som barnen kikade in genom fönstret på.
Några killar försökte gå in men dörren var låst så det gick inte att komma in.

 

 

 


Titta, sa några flickor, det sitter dockor runt bordet i naturlig storlek.
Alla var givetvis framme och tittade i fönstret men så upptäckte vi att dom rörde på sig. Det var folk som bodde i stugan.

 

 

 


På kvällen kom vi fram till

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dag två började med at vi skulle vandra i fjällen. Först fick vi ta oss över en strid fors Det gick bra även om några hade lite problem.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 

Fortsätt till sida 2