När Ninja gick i 5:an i Rännelanda skola och
hade skolfest med godis och dans skulle jag
hämta henne efteråt. Då kom frånga från
Ruben som var hennes lärare om jag ville
åka med på skolresa.
Jag var
lite tveksam men var lätt att övertala.
Resan var
för 5:an & 6:an i Rännelanda skola och
Ingemar Grund körde bussen.
|

|

Första
stoppet var i Norge där vi åt och sträckte
på benen.
|

|

|

Vi stannade och såg på en kyrka.
|

Bredvid kyrkan fanns en gammal stuga som
barnen kikade in genom fönstret på.
Några killar försökte gå in men dörren var låst så det gick inte att komma in.
|

Titta, sa några flickor, det sitter dockor
runt bordet i naturlig storlek.
Alla var givetvis framme och tittade i
fönstret men så
upptäckte vi att dom rörde på sig. Det var
folk som bodde i stugan.
|

På kvällen
kom vi fram till
|

|

|

Dag två
började med at vi skulle vandra i fjällen.
Först fick vi ta oss över en strid fors Det
gick bra även om några hade lite problem.
|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|

|
|
|
|
|