En Folkdansring runt
Gamla Stan i Stockholm 1990
|
 |
Nittonhundranittio firade Svenska Ungdomsringen
70-årsjubileum.
Det skulle uppmärksammas med att alla Sveriges folkdansare skulle bilda en
ring runt Gamla Stan i Stockholm och dansa långdans.
|
 |
 |
 |
Från Uddevalla åkte vi gemensamt med buss till
Stockholm. Vi fick bo på ett vandrarhem på Söder.
Efter att vi fått våra rum gick några av oss på Gröna Lund. |
 |
 |

Stina, Oskar & Berit |

|

På lördag morgon var alla uppe och förberedde sig inför firandet. |

Lotta stämmer fiolen |

Lotta & Inge |
 |

Henry Wetterström |
 |

Nu skall alla samlas för gemensamt tåg mot stan. |
 |
 |

Ingemar & Kent |
 |
 |

|