Turkiet 2011

Vi åkte på slingriga vägar till en restaurang som hade en egen fiskodling med foreller.

Josefin och Siw

Salladen

Turkiska köttbullar

Stekt forell

Siw och Alvar

De flesta i vår buss valde att äta forell men vår familj åt kyckling utom jag som valde turkiska köttbullar. Som efterrätt fick vi klementinklyftor som vi åt med tandpetare. Alvar och jag tog även ett glas med Raki.
Det fanns bara en sorts öl att välja på.

Det var massor av bussar på parkeringen och vår buss stod längst in då vi kommit först. Vid första anblicken verkade det omöjligt att komma ut men vår chaufför var skicklig och lirkade ut bussen hur smidigt som helst.
Foreller i en bassäng.
Vi skulle nu åkt till en nationalpark men det blev till ett turkiskt bad (hamam) i stället. Vi kom in i en stor sal och blev sen slussade till omklädningsrum, damer för sig och herrar för sig.

Ett torn i entrén på hamam.

Sen blev det gemensam bastu och ångbad. Därefter kom vi till en stor marmorsal där vi blev skrubbade och tvättade av massörer.

I bastun.

Ett avsvalkande dopp i en pool.

Birgit skall skrubbas.

Ansiktsmålning.
Nu blev vi förda till ett rum med britsar där vi fick grön ansiktsmask penslad i ansiktet. Vi fick själv tvätta av masken i tvättställ innan vi fick åka upp några våningar och få massage.

Jag fick en massör som var mycket hårdhänt, på gränsen till plågeri. Här kunde man köpa till massage och jag gjorde det. Jag var öm i flera dagar efter behandlingen. Efter hamam blev vi körda till hotellet i minibuss.

Visst blir jag vacker !!

Vi tog det lugnt på rummet och gick sedan ut i affärerna. Jonathan hade sett badshorts i en affär så vi gick dit.

Det fanns inte rätt storlek så vi fortsatte att leta i andra affärer men det slutade med att det blev shortsen i den första affären.

Snurre i konditoriets fönster.

Larver i fönstret.

Rödluvan och vargen.

I ett konditori köpte vi några bakverk som vi åt senare på kvällen på rummet. På väg till hotellet gick Birgit, Jonathan och Josefin till samma restaurang som i går för att äta. Jag var inte hungrig utan gick till hotellet.

I konditoriet.

En vanlig levande katt med kattungar i ett skyltfönster.