Minnesota måndag 8 oktober 2018

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11 12  13  14  15  16

Jeanette kokar gröt.

Bob tar till sig av gröten

Frukosten.
Vi stod upp klockan sju och halv nio gick vi ned till Jeanette och åt frukost. Bob hade legat över natten hos Jeanette så vi åt frukost tillsammans. Jeanette hade lagat havregrynsgröt och den åt vi med honung på, gott. Jag fick även smaka på bananbröd, gott.

Efter frukosten satt vi och pratade till kvart i 11 då Jeanette sa ” Ni ska ju vara ute ur rummet klockan 11”. Vi fick snabbt skynda oss upp till rummet och rafsa ihop våra ägodelar och få ned dem i väskorna. Lite över 11 var vi klara och tog med oss väskorna ned till Jeanette.

Bob, jag och Jeanette

Jeanette

Lisa, Susan och Bob.

En liten stund senare kom Gerry & Barbara och Susan & David. Vi satt och småpratade till halv två då Lisa & Howard kom. Vi tog gruppfoton och klockan två satt vi i Lisas och Howards bil. Det var svårt att skiljas och allas ögon tårades.

Sista kortet på släktingarna och oss.
David, Susan, Barb, Gerry, Lisa och Howard.
Bob, Jeanette och jag..

Ett sista farväl vid flygplatsen.

I incheckningshallen.
Det tog en halvtimma till flygplatsen, snabbare än vi trott. Ett ömt farväl och sedan gick vi in i terminalen.

Vi fick våra biljetter ur en biljettmaskin och checkade in vårt bagage. Vi drack upp vårt vatten och delade på en liten yoghurt innan vi gick igenom säkerhetskontrollen.

Innanför kontrollen fanns det många affärer och matställen så vi köpte lite att äta. Birgit köpte sallad och jag lasagne.

Nu fick vi gå med raska steg mot gate G 17 som låg långt bort. På våg dt passerade vi ett litet bord där vi åt på stående fot.

Vid G 17 fick vi vänta en kort stund innan vi fick gå ombord. Vi fick sitta längst bak i planet på 45 D och E.

Vårt plan till Orlando.

Vi flyger Boeing 757
Klockan 20 över fyra gav vi oss iväg och det var en väldigt turbulent resa. Under resan serverades vi dryck och jordnötter. Resan tog tre timmar och klockan skulle nu ställas fram en timma så vi landade 20 över åtta lokal tid.

Det var en rörig flygplats och dåligt skyltat. Först ett snurrande i olika gångar och sedan ett förarlöst tåg till huvudbyggnaden. I huvudbyggnaden skulle vi ner en rulltrappa till väskutlämningen. Tur att vi har andra resenärer att följa.

Vi åt på stående fot.

Två japaner som satt bredvid oss i flygplanet.

Incheckning på hotellet.
Vi hittade inte busshållplatserna så vi fick fråga i informationsdisken. Det visade sig att vi skall upp för rulltrappan igen, tvärs över terminalen och ned för en rulltrappa igen. Nu fann vi busshållplatserna men var kommer den bussen vi tänkt oss att stå. Vi sökte efter hållplatsen för ”Lynx 42” men inga skyltar om var den ska stanna. Vi hade fått tips om att den bussen gick in dit vi skulle. Det kom många bussar men ingen Lynx 42. Efter ett tag kom bussen, en stor stadsbuss. En tant med rullator skulle på så jag hjälpte henne med hennes väskor. Hon satt mitt emot oss på resan och hon stank fruktansvärt.

Chauffören sa att det kommer att ta cirka 45 minuter och nu är klockan kvart över nio. Resan tog en timma och en kvart. Vi fick gå sista biten till hotellet och det tog drygt fem minuter. Vi checkade in på Best Western och fick vårt rum på tredje våningen. Det var ett rum som var i behov av renovering, speciellt hall och toa.

Vi tog en promenad tillbaka mot busshållplatsen där det fanns en affär som har öppet 24 timmar om dygnet. Vi köpte lite kvällsmat, frukostmat och solskyddsmedel. På rummet åt vi av kvällsmaten och la oss klockan två.