Orlando tisdag 9 oktober 2018

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11 12  13  14  15  16

Vi fann en brunn som det stod Storm på.

Frukost på rummet.

Vi väntar på bussen.

Jag vaknade kvart över sju av högljudda röster, Birgit hade hört dem sedan halv sju. Det var en kvinna och hennes barn som samtalade genom att skrika till varandra.

Det fortgick i två dagar, sedan åkte de, som tur var. De kunde tydligen inte prata normalt utan var tvungna att skrika.

Vi åt en enkel frukost på rummet och gick sedan ut för att hitt en affär som heter Walmart. Vi var lite desorienterade om väderstrecken så för säkerhets skull frågade vi i receptionen.

Kvinnan i receptionen hade inte en aning, det förstod jag när hon pekade ut norr och söder i öst-västlig riktning.

Vi tog oss söderut och hittade en busshållplats. När bussen kom hänvisade chauffören till andra sidan då vi ska åka åt andra hållet. Vi gick dit och när den bussen kom så hänvisade den Chauffören oss till andra sidan, igen.

Vi valde att gå vidare söderut, västerut under en highway och söderut igen. Det var en lång promenad men så småningom kom vi fram till Walmart.

Det var en stor affär som hade allt. Vi köpte frukostmat och kvällsmat för flera dagars konsumtion och jag hittade en kortärmad skjorta som jag köpte. Klockan hade blivit mycket så det var dags för mat men den sköt vi på.

Det fanns en busshållplats utanför oh där satte vi oss att vänta i solgasset. Det gick bara en linje där, Lynx 21. Efter 20 minuters väntan kom bussen. Vi fick betala en dollar var som var standardpris för pensionärer.

I kassan på Walmart.

Alligatorer som väntar på att få mat.

Nu bar det av norrut, långt norrut. Vi hamnade utanför Universal Studios entré. Där skulle vi byta till Lynx 37. Den första 37-bussen som kom var tydligen fel buss enligt chauffören så vi fick vänta på nästa. Vi åkte till nästa stopp som var en bra bit att åka. Där skulle vi byta till en Trolly-buss. Vi väntade en stund innan vi upptäckte att vi ju inte var så långt från hotellet. Vi valde att gå sista biten.

När vi fått in kylvarorna i kylskåpet gick vi för att äta. Vi valde att gå söderut och mot National Drive (en gata). Vi gick längs National Drive norrut och gatan var kantad av nöjesattraktioner, affärer och matställen. I en grop fanns det små alligatorer som man fick mata. Man köpte maten och lånade ett spö med ett snöre som rev och band fast maten. Vi såg på när folk matade alligatorerna och det var kul att se hur snabba alligatorerna var.

En annorlunda McDonaldsskylt.

Vi fann en restaurang med italiensk mat.

En god öl.

Birgit beställer mat.

Den goda pastarätten.

Vi fann en restaurang med italiensk mat. Det var buffé och dessutom kunde man beställa mat som en kvinna tillagade. Efter att ha ätit av buffen beställde vi mat av kvinnan. Den maten kvinnan lagade till bestod av bland annat: kyckling, bandspagetti, pesto och ostsås, mycket gott.

Resten av eftermiddagen tog vi det lugnt efter den långa promenaden. Vi åt kvällsmat på rummet och så .... kom grannarna hem. Mamman och barnet skrek till varandra hela kvällen men efter klockan nio tystnade de. Vi var så trötta så efter halv tio släckte vi ljuset och sov gott.