Onsdag 12/7
              60 YEARS OF THE 7

Måndag Utresa    Tisdag Tyskland/Holland     Onsdag  Holland      Torsdag Yorkshire     Fredag   Hull Donington      Lördag Donington Park
Söndag
Donington park      Måndag Mot Wales     Tisdag Norra Wales    Onsdag Wales      Torsdag Wales/England     Fredag Södra England
     Lördag Tågtunneln     Söndag Frankrike/Belgien     Måndag Holland/Tyskland    Tisdag Sverige

Vi vaknade klockan sju och det har varit lite si och så med sömnen då sängen är stenhård. I vanlig ordning träffades vi vid frukosten klockan åtta. Efter frukosten gjorde Valter ett nytt försök att boka in vår bil på tåget, nu utan reg-nummer. Vi får hoppas att det går bra.
Suffletterna åkte av då vi har ett strålande fint väder. Bilarna packades och vi åkte klockan tio. Valter och Tomas valde att köra ”triangeln”. En väg som rekommenderades för att den ska vara så fin. Vi stannade vid en damm vid Llyn Brenig Visitor Centre för en bensträckare och körde sedan vidare. Naturen på denna tur liknade naturen i Dalsland.
Färden gick vidare ned till väg A5 där vi tog höger och körde samma väg som vi körde i förrgår då vi var på väg till vårt B&B. Det var vägarbete med lång kö vid trafikljus. Vi tankade och jag fick på 29,5 liter. Nu blev det en väg som vi inte kört tidigare. Det bar uppåt och naturen blev kargare. Vi såg högsta toppen på Snowdon, dit Snowdonia Mountain Rail gick. Vi träffade på två norska par som hyrt bil och reste runt och såg på traktorer.

I bakgrunden syns berget Snowdon
Denna vägsträcka var mycket vacker med en fantastisk utsikt. Nu bar det av utför och målet var Portmeirion, en speciell stad som var mycket färgglad med speciella hus. Här hade det spelats in en film, ”The Prisoner” där en Caterham hade varit med.

Sista biten dit var på en liten väg innan vi kom fram till parkeringen. Det var inträde för att komma in, 20 £ för pensionärer och 22 $£ för vuxna. Vi gick långsamt genom staden ned till en sjö. Det fanns en hel del Sevens då många sevenägare åkt hit efter träffen i Donington Park.

Roger, Christine, Birgit, Tomas & Valter

Utanför ett fint hotell träffade vi Roger och Christine, det blev ett glatt återseende. Vi berättade om vår resa för dem och de berättade att de kommer till Sverige 2019. Vi berättade för dem att de är välkomna till vår del av Sverige när de kommer och de lovade att försöka att komma. Det beror på arrangören för deras resa. Vi gick i lugn mak tillbaka och stannade vid en restaurang och åt innan vi fortsatte ut ur staden.
Färden gick vidare till Barmouth Beach är vi parkerade vid stranden och köpte var vår glass och såg på måsarna. Färden gick vidare och strax före åtta var vi framme vid vårt hotell som låg alldeles vid havet i Aberystwyth.
Vi parkerade tillfälligt utanför hotellet och checkade in. Vi fick rum 11 på våning tre och Tomas och Valter fick rum sju på våning två. Hissen fungerade inte så vi fick bära upp vårt bagage.
Valter och Tomas hade fått tag på en parkering för sin bil på andra sidan gatan där det var tillåtet att parkera och innan jag hann blinka hade de lyckats att få över vår bil till den sidan och parkera den.
Vi var sugna på mat och gick längs gatan efter stranden till en pir där vi åt kvällsmaten, Birgit och jag delade på en pizza. Vi såg en vacker solnedgång och gick sakta tillbaka i skymningen till vårt hotell och la oss halv tolv.