Söndag 16/7
              60 YEARS OF THE 7

Måndag Utresa    Tisdag Tyskland/Holland     Onsdag  Holland      Torsdag Yorkshire     Fredag   Hull Donington      Lördag Donington Park
Söndag
Donington park      Måndag Mot Wales     Tisdag Norra Wales    Onsdag Wales      Torsdag Wales/England     Fredag Södra England
     Lördag Tågtunneln     Söndag Frankrike/Belgien     Måndag Holland/Tyskland    Tisdag Sverige

Utsikt från vårt rum

Jag vaknade vid fyratiden av att jag badade i svett, det var mycket varmt på rummet. Somnade om och sov till 20 i åtta, mobilen hade av någon anledning inte ringt. Snabbt in i duschen, kläder på och strax efter åtta kom vi ut i korridoren samtidigt som Valter och Tomas. Vi åt frukosten i lugn och ro och packade sedan bilarna.

I dag blir det en transportdag, vi har en beräknad körsträcka på 42 mil. Halv tio åkte vi från hotellet och körde kringelikrokar i stan innan vi kom ut på rätt väg.
Det blev motorväg så gott som hela vägen genom Belgien och in i Holland.

På marknaden

Vi gjorde ett stopp för att tanka och lite senare ett stopp för att äta. Matstoppet blev i ett holländskt samhälle där det var en stor loppmarknad. Det var ingen tvekan, alla ville gå dit även om det kostade 3 € att komma in. Vi gick länge mellan stånden och det fanns mycket roligt och annorlunda att se men vi köpte inget.
I en vagn serverades stora köttbullar i hamburgerbröd och eftersom vi stannat för att äta passade vi på nu.

Nu har vi inte så lång resväg kvar, cirka 16 mil så vi valde mindre vägar. I den första staden som vi kom till i Tyskland ville absolut Valter och Tomas in i centrum och köra på alla gågator som fanns. Birgit och jag var lite tveksamma men bestämde oss för att följa efter dem. Efter ett par varv på gågatorna hade de fått nog och vi fortsatte vår resa.

Här ska vi bo

Incheckning

Vi var framme vid hotell Fischbecks i Huntlosen vid femtiden.  Incheckning gjorde vi i restaurangen på första våningen. På gaveln var ingången till trappan upp till våra rum och det var fina rum.  När vi burit upp vårt bagage tog vi en kort promenad men det började att regna så vi gick tillbaka.

Vårt sovrum

Förrätt
Eftersom det var matdags så gick vi in på restaurangen på vårt hotell. Vi var förvånade då det var så många gäster en söndagskväll, det var nästan fullt.

Efterrätt

Vi åt en trerätters meden god öl till. De stängde klockan nio så vi var ute innan dess. När vi tittade till bilarna var det ett par som beundrade bilarna och vi visade dem gärna. Klockan tio var det sängdags.