Lördag 24 augusti

1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11 12

Frukost klockan åtta i ett litet frukostrum. Vi var ensamma där, det fanns inte plats för fler.

Utsikt från vart fönster.

En fräck polismotorcykel.

Tänk att bo där uppe.
Utcheckning och vi lämnade våra väskor i för var i receptionen, därefter en promenad till folkets palats. Vi var framme vid palatset klockan till och kvart över börjad första guidningen på engelska.

Först fick vi stå en in kö för att betala, sedan en kö för att lämna våra pass och sedan gå igenom säkerhetskontrollen. Guiden Julian guidade oss runt i palatset och berättade om dess historia.

Halv tolv var guidningen klar och vi var ute. Vi letade upp en taxi som körde oss till hotellet.

Vi fick taxichaufförens telefonnummer då vi tyckte att ha körde tryggt och gick till samma restaurang som vi åt på i går kväll.

I dag gick det snabbare med maten. Vi gjorde beställningen tio över tolv och halv ett fick vi maten.

Kvart över ett var vi på hotellet och hämtade ut våra väskor. Receptionisten ringde efter vår taxi som kom efter fem minuter.

I taxin till flygplatsen.

En triumfbåge i Bukarest.
Strax för två var vi på flygplatsen och nu har vi verkligen god tid.

Vi plastade in en av våra väskor då vi inte litade på att den skulle hålla. Vi väntade en bra stund innan vi checkade in utan att stå i kö. När vi lämnat våra pass och kvinnan bakom disken knappade in oss såg hon fundersam ut och pratade med kvinnan i incheckningen bredvid. Sedan ringde hon ett samtal.

Josefin njuter av glassen.
Vi frågade om det var något fel och hon svarade att det var det inte. Nu flaggade hon våra väskor med en röd lapp där det stod prioritet.

När hon lämnade över våra biljetter och pass fick vi även en värdecheck var. Kvinnan berättade att den gav oss inträde till avdelningen för Business Class.

Vi fick traska en lång stund innan vi var framme vid Business Class och där fick vi äta vad vi ville av det som serverades.

Det fanns mycket smått och gott men favoriten var glass.

Vi gick till gaten och väntade på att få gå ombord. Nu åker vi SAS och det känns tryggare. Väntan i Köpenhamn innan nästa plan som förde oss till Landvetter.

Nu lämnar vi Rumänien.

Väntan i Köpenhamn innan nästa plan som förde oss till Landvetter.

Vi såg en fantastiskt fin solnedgång innan vi landade på Landvetter. Här fungerade det bra och vi fick våra väskor.

Bussen väntade på oss och vi blev körda till Härryda där vi hade lämnat vår bil. Färden hem till Dalsland gick bra och vi har en minnesvärd resa i vårt minne.

På tidsdagskvällen efter att vi kom hem kom våra väskor. Var de har varit vet vi inte men det var gott att få hem dem.